طب سنتی

بایگانی

کاربرد طب سنتی در درمان سرطان

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۱۳ ب.ظ
طب سنتی در درمان سرطان کاربرد زیادی دارد
رییس موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران در خراسان رضوی گفت: طب سنتی در پیشگیری و درمان سرطان های مختلف کاربرد زیادی دارد و تاکنون بیماران زیادی با روش های درمانی این طب معالجه شده اند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا کریمی فرزقی افزود: اکنون طب سنتی در کنترل و درمان سرطان های مختلف نظیر گوارش، خون، استخوان، ریه، کبد و زبان بازخورد مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری های صعب العلاج و سرطان اظهار کرد: بر اساس نسخه های طب سنتی گیاهان دارویی مانند 'افتیمون، بارهنگ، جعفری، انار،زیتون و انگور' در درمان سرطان تاثیر بسزایی دارند.



کریمی با اشاره به نسخه های ابوعلی سینا در درمان سرطان گفت: ابوعلی سینا 'افتیمون' را یکی از داروهای گیاهی موثر در درمان سرطان معرفی می کند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس نسخه های حکیم ابوعلی سینا، سرطان اگر به موقع تشخیص داده شود در مرحله اول می توان با تجویز گیاهان دارویی آن را مهار کرد.

به گفته وی، در صورت پیشرفت بیماری باید غده سرطانی را با جراحی برداشت و سپس با روش های طب سنتی آن را کنترل کرد.

کریمی افزود: بر اساس نظر حکمای طب سنتی عناصری مانند 'آنتیموان' که در گردو و بادام موجود است و هم چنین 'مس و طلا' در درمان سرطان نقش موثری دارند.

این پزشک متخصص طب سنتی بیان کرد: در درمان سرطان بوسیله طب سنتی ابتدا باید مزاج بیمار شناخته شده و سپس با گیاهان دارویی و انجام بادکش های گرم و خشک به درمان بیماری پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بیماری سرطان به شکل سونامی جامعه بشری را درگیر کرده است و هزینه های سرسام آور و روش های رایج و بعضا غیر موثر درمان این بیماری، متاسفانه آسیب های اجتماعی را در جامعه گسترش داده است.

این مسوول تاکید کرد: بررسی های انجام شده نشان داده است که بازخوردهای طب سنتی در درمان سرطان موثرتر و بهتر از طب رایج است.

وی در عین حال پرهیز از خود بزرگ بینی در طب سنتی را یک ضرورت دانست و افزود: این رویکرد که بوسیله طب سنتی می توان تمام بیماری ها را درمان کرد، اشتباه است چرا که در بسیاری از مواقع طب سنتی تکمیل کننده طب رایج است.

منابع:

شبکه خبر - irinn.ir

گردآوری پرتال اکاایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی