طب سنتی

بایگانی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است



شناخت انواع جنسینگ


http://www.asemooni.com/img/jynsyng-types-and-their-properties.jpg


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۲
طب سنتی

غذاهای ناسازگار باهم


http://img.asemooni.com/Incompatible-foods.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۷
طب سنتی


طب سوزنی 


حتما تا به حال در مورد روش درمانی طب سوزنی شنیده اید یا در مورد آن در سایت دکتر سلام مطالعاتی داشته اید. اینبار عکس های طب سوزنی ، که یک طب سنتی از کشور چین است را به نمایش گذاشته ایم.عکسها با کیفیت و سایز  جهت آشنایی شما با این روش درمانی است.

برای بسیاری از ما جالب و دیدنی است که ببینیم طب سوزنی چگونه انجام می شود. و یا سوزن های آن به چه شکل است. دکتر سلام در خدمتی جدید، تصاویر طب سوزنی را به نمایش در آورده است. کسانی که طب سوزنی انجام می دهند در بدن انسان بصورت یک نقشه نقاطی را مشخص کرده اند که سوزنها در آن نقطه باید قرار بگیرند که این نقشه را نیز بصورت تصویری شفاف در اختیار شما قرار داده ایم.

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2014/09/Acupuncture-photos-aks-tebe-zoozani-1.jpg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۲:۳۵
طب سنتی

 مزاجهای صفراوی (گرم وخشک):

این افراد لاغربا پوستی گرم وخشک  متمایل به رنگ زرد ودارای حرکات سریع وتند وعجول در کارها می باشند کم خواب هستند وتمایل به سردیها مثل خیار وکاهو و ترشیها مثل سرکه و لواشک دارند که در تعادل مزاجی آنان نیز موثر است.

  مزاجهای دموی (گرم وتر):

این افراددرشت اندام بوده دارای پوستی سرخ وسفیدوگرم ونرم ودارای نبض پر و قوی هستند .افرادی شجاع ومعمولا آرام هستند تمایل به ترشی وشیرینی دارند تحمل سرما برایشان راحتتر است .

 مزاجهای بلغمی  (سرد وتر):

 افرادی چاق وپرچربی دارای پوستی سفید وموهایی کم پشت هستند تشنه نمی شوند دهان مرطوب است خواب زیادی دارند تمایل به مصرف گرمیها مثل شیرینی وادویه داشته وبه سردیها وترشی رغبتی نشان نمی دهند ودر فصل زمستان ناراحتیهایشان شدت می یابد افرادی کم انرژی و کند بوده و کمتر عصبانی میشوند .

  مزاجهای سوداوی (سرد وخشک):

 افرادی لاغر دارای خواب کم وبینی خشک میباشند که به گرمیها و شیرینی ها تمایل بیشتری دارند تمایل به هوای گرم دارند و افرادی دقیق ومنظم ومحاسبه گر هستند .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۵
طب سنتی

کی از مهم ترین مبانی طب قدیم ، موضوع اخلاط اربعه یا آمیزه های چهارگانه بوده است . اطبای قدیم با تکیه بر این اصل ، بسیاری از بیماری ها را شناسایی و درمان می کردند .
اخلاط مواد سازنده بدن انسان و حیوان حیوانات و انسان از طبیعت تغذیه می کنند، غذای مصرف شده پس از هضم و جذب تبدیل به موادی می گردد که با آن مواد اندام های گوناگون بدن ساخته می شوند و این مواد صفرا – دم –بلغم و سودا نامیده می شود.

این اخلاط نیز مانند چهار رکن نظام طبیعت دارای ویژگی های از حیث گرمی و سردی هستند، مثلاً صفرا گرم و خشک است، دم گرم وتر است، بلغم سرد و تر است، سودا سرد و خشک است.
این مواد چهارگانه ابزار ساخت اندام های گوناگون هستند، و به تناسب بیشی و یا کاستی هر کدام از این مواد در بدن انسان همان ویژگی را در خود آشکار می سازد. هر کدام از گیاهان یا مزه هایی که مطرح شد موجب ساخت ماده ای در بدن می شوند که آنها را خلط می نامند، و این خلط ها به ترتیبی که ذکر شد نامگذاری می شود. از این رو گیاهان گرم و خشک را صفرازا می نامند، و گیاهان سرد و تر را صفرازدا می گویند.
هر گاه گیاهی گرم و خشک بیش از حد مصرف شود سودازا می شود و گیاهان گس مزه و نفوذکننده نقش سودازدایی دارند مانند سرکه و انار.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۴
طب سنتی

شناخت مزاج های مختلف در طب سنتی

بسیاری از بیماری ها طبع سرد دارند و بعضی طبع گرم , و چون در شرایط عادی گاهی یک , دو , یا سه و یا بیشتر از بیماری ها مثل کم خونی یا قند خون و نظایر آن به طور هم زمان در وجود کسی پیدا می شوند که هر کدام به سهم خود بر زمینه طبع غالب مریض از نظر سردی و گرمی تاثیراتی را می گذارند شما را در پیدا کردن طبع اصلی خود , در لابلای این تاثیرات گوناگون سرد و گرم مختلف گمراه می نمایند . درست مثل این می ماند که اسم اصلی شما علی باشد ولی سه چهار اسم مستعار دیگر داشته باشید و حال در بیشتر اوقات شما خود را مازیار می شناسید زیرا به آن اسم شما را بیشتر صدا می زنند و اسم اصلی علی فقط هنگامی کاربرد پیدا می کند که کار محضری یا دفتر پیدا می کنید در حالی که در اکثر اوقات شما خود را با اسم جعلی مازیار می شناسید.

این جا هم همینطور است زیرا فردی که ریشه ی اصلی طبعش سودا است فکر می کند که همیشه باید مزاج سرد و خشک داشته باشد و اگر یک روز علایمی از گرمی و یا تری در وجودش پیدا شد لابد تشخیص طبع سودا در وجودش متزلزل می گردد حال انکه اینطور نیست زیرا فرد سوداوی در اکثر حالات سودا دارد ولی ممکن است در شرایطی و به طور موقت , اثراتی از هر سه طبع دیگر را نیز در خود حس کند. مثلا در حالی که سردی دارد , گاه احساس گر گرفتگی هم بنماید و گاه احساس کند بلغم هم پیدا کرده و خوردن چیزهای بلغمی مثل ماست او را بسیار تحریک می کند و یا برعکس صفرا هم پیدا کرده و با خوردن گرمی جات مانند ادویه وفلفل فورا سر و صورت کهیر می زند والی اخر ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۳ ، ۱۶:۲۰
طب سنتی