طب سنتی

بایگانی

7خواص آویشن

سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ب.ظ

آوبشن

بیشتر در خوراکهایی که پاستا دارند  مصرف میشود، این گیاه  عطر دار پر از مواد مغذی است که برای پوست، مو و همه بدن خوبست

-بینایی رو تقویت میکنه: سرشار از ویتامین A است و این ویتامین محلول در چربیه و یه آنتی اکسیدان ضروری برای سلامتی غشا مخاطی و پوسته، آویشن سلامتی چشم ها رو بهبود میده

-سرماخوردگی رو درمان میکنه: آویشن حاوی خواص ضد عفونی کنندگی و آنتی بیوتیکی است و یه درمان عالی برای وقتیه که سرماخورده هستین، گلودرد دارین و سرفه میکنین. طبق یه تحقیق که در این زمینه انجام شده، این گیاه به خاطر این شناخته شده است که برونشیت و سرفه رو درمان میکنه. برای کسانی که سرما خوردن توصیه میشه یه فنجان چای آویشن بنوشن.

-آکنه رو درمان میکنه: به خاطر خواص آنتی باکتریایی که داره، اغلب در کرم های مخصوص آکنه و شستشوی صورت به کار برده میشه.


آویشن,خواص آویشن,خاصیت آویشن,خواص درمانی آویشن,گیاه آویشن



از ریزش مو جلوگیری میکنه: وقتی با گیاهان دیگه ترکیبش کرده و به عنوان یه روغن ضروری استفاده اش کنین، میتونه ریشه موها رو تقویت کرده و رشدشون رو بیشتر کنه.

-سطح فشار خون رو کنترل میکنه: این گیاه حاوی عصاره ای است که میتونه فشار خون رو کاهش بده.

-سلامتی استخوان رو بهبود میده: چون آویشن یه منبع خوب از ویتامین K ، آهن، کلسیم و منگنزه، میتونه سلامت استخوان ها رو بهبود بده. این مواد مغذی به رشد استخوان کمک کرده و خطر بیماری های وابسته به استخوان رو کاهش میدن.

-به هضم کمک میکنه: کارشناسان اغلب چای آویشن رو به کسانی توصیه میکنن که از سوهاضمه و نفخ رنج میبرن. روغن های سبک موجود در آویشن میتونه شما رو از گرفتگی روده خلاص کنه.

منبع:hidoctor.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی